Email marketing hibák, amikkel elveszíted a friss feliratkozóidat!

3 végzetes email marketing hiba, amivel elveszíted a feliratkozóidat

Szerző: Márta Krisztián

Az email marketinget régóta temetik, ennek ellenére köszöni, jól van. Megtérülés szempontjából még mindig az egyik legjobb marketing csatorna. 

Bár csökken a levelek megnyitása, küzdeni kell a spam és a promóciós mappával, de valószínűleg nem ez az email marketing rossz hírének a fő oka. Hanem az, hogy sokan alapvető hibákkal szabotálják a saját eredményeiket.

Ebben a cikkben három gyakori technikai bakiról írok, amikkel az email marketinged hatékonyságát súlyosan leronthatod, akkor is, ha a világ legjobb szövegírója vagy.

1. A legsúlyosabb email marketing hiba: Double opt-int használsz, de nem irányítod a friss feliratkozóidat az email fiókjukba

Ez a legsúlyosabb hiba, amit elkövethetsz. De ne ijedj meg, ha téged is érint, mert könnyű fixálni. Pár percnyi munkával 30-50%-kal tudod javítani a feliratkozási konverziódat!

De mi is az a double opt-in?

A double opt-in (SalesAutopilotban kettős opt-in) lényege, hogy egy email cím a feliratkozás után még nem lesz azonnal aktív az email listádon.

Csakis azután küldhetsz neki levelet, ha a felhasználó a feliratkozási szándékát megerősítette. A megerősítés annyit tesz, hogy a feliratkozónak egy, a rendszer által automatikusan küldött emailben rá kell kattintania egy linkre.

Így néz ki az email marketing nagyágyű MailChimp double opt-in emailje
A MailChimp feliratkozás megerősítő levele

A double opt-in előnye, hogy az email listád minőségibb lesz. Rögtön kiszűri a robot feliratkozásokat, az elgépeléseket, és ezzel a módszerrel senkit sem lehet feliratkoztatni a tudta nélkül.

Hátránya viszont, hogy aki ezt az első automatikus levelet nem nyitja meg, és nem kattint az emailben lévő linkre, annak nem küldhetsz egyetlen levelet sem. Vagyis őt már a nulladik lépésnél elveszítetted. (És mindazt a pénzt és energiát, amit a megszerzésére fordítottál.)

Hogyan minimalizáld a feliratkozók lemorzsolódást?

Kettős opt-in esetén feliratkozás után mindig egy direkt erre a célra készített aloldalra irányítsd a feliratkozóidat.

Ezt az oldalt köszönő oldalnak hívjuk, de nem csak az a funkciója, hogy megdicsérd a friss feliratkozódat, amiért azt tette, amit elvártál tőle. Ez az oldal ad lehetőséget arra, hogy megmond mik a következő teendői.

Double Opt-in esetén három utasítást adj a friss feliratkozóidnak:

  1. Még nincs kész a feliratkozása, most azonnal nézze meg a levelezését
  2. Nyissa meg a tőled kapott levelet (legjobb ha leírod, hogy milyen feladótól, milyen címsorral keresse)
  3. Kattintson az emailben található linkre
Köszönő oldal, ha double opt-int használsz az email marketingedben
Ilyen egy egyértelmű double opt-in feliratkozás utáni oldal (forrás: ejinsider.com)
Pat Flynn Double opt-in email feliratkozás esetén ilyen köszönő oldalt használ
Egy játékosabb megoldás double opt-in köszönőoldalra (Pat Flynn – Smart Passive Income)

Azzal, hogy a friss feliratkozókat rögtön az email fiókjuk felé irányítod, nem csak a double opt-in feliratkozások arányát javítod. Ha egyszer valaki megkereste egy emailedet a fiókjában, akkor az jótékony hatással lesz a későbbi leveleid megnyitási arányára is.

Egyébként a double opt-in miatti lemorzsolódással szemben van egy másik védekezés is. Ha single opt-int használsz!

A legtöbben eddig is azért használták, mert nem volt választásuk. A MailChimpnél (ami a világ legnagyobb email marketing szolgáltatója) kötelező volt a feliratkozás utáni kétszeres megerősítés. 

Jó hír, hogy 2017 novemberétől már náluk is van tudsz a két mód között váltani! Olyannyira megváltozott a véleményük a témában, hogy a korábbi double opt-in előnyeit hangsúlyozó felméréseiket leszedték az oldalukról, és új listák esetén már náluk is a single opt-in az alapbeállítás.

2. Nem tanítod meg a feliratkozóidat a promóciós mappa használatára

Van egy klasszikus SEO-s vicc, miszerint hol tudsz legjobban elrejteni egy hullát? A Google találati lista 2. oldalán.

Ha ezt a viccet egy email marketing szaki találta volna ki, akkor ez a sose látogatott hely bizonyára a Gmail promóciós mappája lenne.

Legtöbben félnek is tőle mint a tűztől, gyakran olvasni kétségbeesett bejegyzéseket marketinges csoportokban, miszerint a promóciós mappába megy a levelem, váltsak email marketing szoftvert?

Ha egyébként meg vagy elégedve a jelenlegi mail marketing szolgáltatóddal, akkor ne tedd!

Ugyanis két okból is felesleges a pánik.

Egyrészt azért, mert se te, se az email marketing szolgáltatód nem tud csodát tenni promóciós mappa ügyben.

Rengeteg tanácsot találhatsz a neten, hogyan kerülheted el, hogy promóciónak nézze a Google a hírleveledet. Sajnos egyikkel se tudsz biztos és tartós eredményt elérni.

Ugyanis az, hogy a leveled a promóciók mappába kerül-e vagy sem, arra csak részleges ráhatásod van.

Sokkal inkább múlik a Google algoritmusain és a Gmail fiók használóján.

A Google-t pedig egészen biztosan nem tudod hosszabb távon átverni.

Ha B2C területen mozogsz, a feliratkozóidnak 60-80%-a Gmailt használ. Ha egy kicsi, mindössze 1000 fős email listád van, akkor néhány percen belül minimum 600, szinte teljesen egyforma levelet fogsz küldeni a Google szerverei felé. Nem egyszer, hanem minden egyes hírleveled elküldésekor.

Ilyen feltételek mellett viszonylag könnyen eldönthető, hogy promóció-e a leveled. A Google pedig a nagy mennyiségű adatok feldolgozásának a mestere, látni fogja az összefüggést. Pár száz feliratkozó fölötti listaméretnél egyszerűen el kell fogadnod, hogy a hírleveledről a Google tudni fogja, hogy az egy hírlevél.

De van egy másik ok is, ami miatt nem kell annyira félni a promóciós mappától.

A statisztikák szerint közel sem olyan veszélyes bekerülni a promóciós mappába, mint az elsőre gondolták az online marketingesek.

Még koránt sincs vége a cikknek, de kérdeznék tőled valamit...

Érdekelnek további hasonlóan tartalmas cikkek Sales funnelek és Marketing automatizálás témában?

Igen? Akkor kattints a gombra, és iratkozz fel a hírlevelemre!

A Return Path email kézbesítésre (angolul email deliverability) specializálódott tech vállalat csinált egy felmérés. 3 millió Gmail fiók vizsgálata után arra jutottak, hogy a promóciós fül bevezetése óta enyhén javultak a levelek célbajutási és megnyitási statisztikái.

Magyarán az emberek megtanulták, hogy időnként érdemes oda is benézni. Mikor pedig célzottan a promóciók között nézelődik valaki, akkor picivel könnyebb dolgod van, mert már nem kell a privát levelekkel és a social media frissítésekkel versenyezned. “Csak” a konkurens promóciókkal.

Sőt, a promóciós mappa bevezetése egy nagyszerű új lehetőséget is hozott magával, amivel viszont kevesen élnek.

Ugyanis ha a legtöbb hírlevél automatikusan a promóciós mappába megy, akkor azon keveseknek, aki tartósan kikerülnek onnan, sokkal több figyelem jut.

A Google ugyan nem fog veled jófejkedni, de a feliratkozóidat megkérheted, hogy tegyenek veled kivételt!

A feladatod annyi, hogy megkérd a friss feliratkozódat, hogy keresse meg a leveledet a promóciós mappában, és rakja át az elsődleges fülre.

Ezt megteheted a köszönő oldalon és a köszöntő e-mailedben is. A legbiztosabb módszer, ha mindkettőben megemlíted.

  1. A számára hasznos infót elküldted, úgyhogy keresse meg most a leveledet (ami lehet, hogy a promóciós mappában lessz)
  2. Húzza át az elsődleges mappába a leveledet
  3. Hagyja jóvá, hogy a továbbiakban mindig oda kerüljön
Promóciós mappa elkerülése Gmail esetén
A Szuperképesség Küldetés oldal feliratkozás utáni instrukciói (A gmail promóciós fül használatát külön animgif-ben is elmagyarázva)

Természetesen csak a feliratkozóid töredéke fogja ezt megcsinálni, ők viszont az átlagnál gyakrabban fognak téged olvasni. Feltéve persze, ha értékes, számukra hasznos tartalmat küldesz.

3. Nincs feliratkozás utáni automatikus email sorozatod

Ha valaki feliratkozott az email listádra, akkor a legfontosabb, hogy intenzíven foglalkozz vele.

Ha nem kommunikálsz a friss feliratkozóddal, akkor nagyon gyorsan “kihűl a kapcsolatotok”. Búcsút mondhatsz a leveleid megnyitásának, a linkekre kattintásnak, vásárlásról pedig ne is álmodj!

Hogy ezt megelőzd, azonnal kezdj el aktívan kommunikálni a még forró leaddel.

A legjobb, ha van egy feliratkozás utáni automatikus levélsorozatod, ahol bemutatkozol és hasznos tudást, értéket adsz.

Így magadat (vagy a cégedet) a területed szakértőjeként tudod bemutatni és növelni tudod a feliratkozód bizalmát az irányodba. Ráadásul az így kapott figyelemet arra is használhatod, hogy megértse, hogy miért pont a te terméked vagy szolgáltatásod lesz a legjobb megoldás a problémájára.

Ha most nincs ilyen sorozatod, akkor még ma állj neki a megírásának!

Ha ezt elsőre nagy falatnak érzed, akkor legalább állítsd be egy automatikus üdvözlő levelet. De ezt tedd meg még ma!

Ajánlok neked két kapcsolódó cikket is.

Az egyik arról szól, hogy az email mellett milyen marketing csatornákat automatizálhatsz, a másik pedig, hogy milyen szempontok alapján válassz marketing automatizációs szoftvert.

Összefoglalás

Ha a három email marketing hiba közül bármelyik előfordul nálad, akkor azt érdemes minél gyorsabban javítani.

Nagyobb, és aktívabb email listát érhetsz el velük, ez pedig a kampányaid eredményén is meg fog látszódni.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>